San fransisco dag1

Wooow vilken stad vi har hamnat i! Igår kom vi fram 01 svensk tid efter en 14 timmars lång resa. Här var klockan bara 17:00 och trötta som vi var tog vi oss en powernap på 2 timmar. Hjälpte dock inte så mycket så vi begav oss ut för lite middag, men återvände direkt till hotellet för att sova ut.

Idag vart vi pigga och utvilade och redo för att göra stan. Läget på hotellet ligger helt fantastiskt och vi började dagen men en stadig frukost ochtill Tobias glädje visades matchen Brasilien-Chile på frukoststället. Sedan strosade vi genom chinatown och upp och ner för de helt otroliga gatorna som finns här. Det går inte ens att föreställa sig hur branta backarna är! Vi letade upp lombardstreet och tog lite kort och fortsatte sedan ner till fishermans warf och pier 39 som ligger nere vid vattnet. Jättemysigt ställe med mycket turister, mysiga små butiker och restauranger. Där käkade vi sedan lunch på ett 50 tals inspirerat ställe. Vi bestämde oss sedan för att hyra cyklar och styrde längst med hela stranden bort mot den berömda Golden gate bron. Det var  en helt magisk känsla att känna vinden i håret och trampa över bron till andra sidan. En upplevelse jag sen kommer att glömma. Det kändes som taget ur en film och jag blev helt tagen av denna upplevelse. Helt fantastiskt! Vi cyklade sedan hela vägen tillbaka för att åka de berömda spårvagnarna. Dock var vart det sjukt lång kö, över 1,5 timma, så vi skippade det och hoppas på mindre köer imorgon.

Vi vandrade istället upp å ner för de otroliga backarna bort till union square, där vi kikade i lite affärer och käkade en otroligt god middag och cheesecake på the cheesecake factory! Nu är vi helt slut efter dagens alla intryck, mycket sol, brända armar och möra ben efter allt promenerande och cyklande. Fantastisk start på denna resan!