Tur på stan

Dagsutflykt

Vilken underbar dag! Den började med ca 1,5 timma ute i solen på terassen, med en kopp kaffe och plugg. Så varmt att jag kunde sitta i bikini vid halv 10 på morgonen! Sedan bar det av på en liten utflykt till Björns landställe med Jossan och Björn. Den nya grillen invigde vi med grillade majskolvar till förrätt, och underbara grillspätt till huvdrätt! Vissa åt även hamburgare till efterrätt ;) Solen sken och svetten lackade och kunde itne haft en bättre långfredag. Fick låna med mig lite nya objektiv av syrran och här har ni resultatet :)

Gdansk kyrkklockor

Vilken explosion av in lägg det har blivit efter Gdansk resan! Här kommer ytterligare en video från när vi sitter på en uteservering i solen ohc lysssnar på de fina kyrkklockorna. Blev lite jobbigt när de fortsatte i en timma i sträck dock.

Helgen i Gdansk! Sista dagen

Sista dagen i Gdansk började vi med en super god frukost buffe på ett närliggande hotell. Gott bröd, ägg, yoghurt, musli, juice, kaffe och annat smått å gott.

Denna bild är lånad av Maria som fotade den underbara frukosten :)

Resten av dagen spenderade vi på en uteservering med lite vin, kaffe eller cheesecake, innan det var dags att åka hem till kära sverige igen.

Hubbi och Bubbi hakteater

Första delen av Hubbi och Bubbis hak teater :)

Helgen i Gdansk! Tredje dagen

Tredje dagen i Gdansk startade vi likt den andra på samma frukostcafé. Efter god frukost tog vi taxin ut på landet till en vacker herrgård Dwor Oliwski Spa. För 105 PLN (ca 230kr) fick vi ett dagspass på spaanläggningen med tillgång till pool, solarium, bubbelpool och tre olika bastu. Där kopplade vi av med sol,bad och bubblande och kände oss efter några timmar som nya människor. Vid halv 4 tiden kurrade våra magar efter lunch och vi fick bege osstillbaka till Gdansk för lite lunch/middag. En kort shoppingtur och tillbaka till hotellet för liten kort vila. Men istället för vila roade jag och Frida oss med lite humle och dumle teater :) Skrattade så att tårarna rann!
På kvällen blev de som de andra dagarna en middag med vin och massa prat!

Maria luktar sig i armhålan -Hmmm, är det jag som luktar svett?

-Jag går hit bort och ser om det luktar här med....

Omg, de luktar visst ännu mer här borta! Det kan inte vara jag som luktar.

- haha Anna är det du som luktar?

Helgen i Gdansk! Andra dagen

Andra dagen startade vi med en frukost på ett mysigt litet café. Ägg och bacon, varm smörgås och en underbart god kawa latte! Planen för dagen var att hitta ett bra spa där vi kunde göra lite behandlingar. Utan någon större framgång, utforskade vi staden istället och njöt av den vackra arkitekturen!

Flickorna försöker läsa kartan

En lycklig fia posar vid kanalen

Frida och Jossan spanar in bernstensmyckena

Hamnen

Mysig gata full med små butiker som säljer bernsten

Inne i Maria kyrkan

Långa torget och neptunus fontänen

Solen tittade fram och vi passade på att njuta av dess varma strålar på en uteservering på långa torget med ett glas vin vid 12 på dagen ;) Sedan strosade vi vidare i stan och det blev en lunch på ett Kebab/Pizza hak på ytterligare en uteservering. Vidare till en liten shoppinggalleria innan vi återvände till Hostelet för att vila våra fötter. På kvällen bar det av till en restaurang där det dracks ytterligare lite vin och åt underbar kyckling. Resturangen invaderades av studenter från Linköpning som var på barrunda och en av killarna höll ett litet tal på engelska om hur vackra vi i vårt sällskap var och gav oss en ros. Gulligt! Jossan fick sig även ett äpple utav en av killarna ;) Trötta efter att ha kikat in på ytterligare några ställen återvände vi till hostelet för lite sömn. Dagen därpå skulle bjuda på en härlig spa upplevelse och vi måste vara utvilade.

Helgen i Gdansk! Första dagen

Vilken underbar helg jag har haft med mina fina tjejer! Ett glatt möte på gdansk flygplats där Jag, Josefin, Frida och Anna mötte upp Maria, Fia och Lina som flög från Malmö. Det blev en taxi till Zappio hostel där vi skulle bo de kommande dagarna. ca 105 kr natten och det var helt okej ställe med trevlig personal! :) Det blev en snabb kik på rummet och sedan blev det en promenad längst med kanalen för att leta efter någonstans att äta middag.

Mitt, Annas, Josefins och Fridas rum på Zappio hostel

Vi hittade till slut en mysig fiskrestaurang där vi fick ett eget rum perfekt för 7 pers! Frida jublade!

Vi lyxade till det med ostron till förrätt! 8 PLN kostade dem stycke(ca 20 kr). Det var en upplevelse och första gången för de flesta av oss. Ostron var speciellt och troligen ingenting jag kommer beställa igen, men roligt att ha prövat! Till Varmrätt blev det en fisksoppa som smakade fisk! Mer än så var det inte och jag var lite smått besviken på huvudrätten. Efterrätten däremot var underbar! Varm chokladkaka med apelsinglass och körsbärs sås.

Vi satt på restaurangen i flera timmar och njöt av maten och gott vin. Mycket att ta igen och vi satt och pratade om allt och inget fram till att tröttheten gjorde sig påmind och det bar av tillbaka till vårt hostel för att orka med kommande dagar.

Mot Polen!

Idag kära vänner bär det av till Polen med mina sex fina brudar :) Hela 7:an är samlad och ska njuta av några dagar tillsammans! Det ska bli så himla roligt för det var evigheter sedan vi gjorde något tillsammans allihopa. Det blir förhoppningsvis lite spa behandlingar, goda middagar och utforskning av stan. Tar med mig systemkameran så hoppas på att få ta lite fina bilder som jag kan dela med mig av när jag kommer hem.

Nu ska jag koppla bort allt va skolan heter och bara njuta av våran minisemester! :)
Ha en underbar helg!

The best part of me is always you

Hittade ett youtubeklipp på en blogg som jag fastnade direkt för! Tjejen som sjunger är bara elva år och grymt begåvad. Låten är väldigt vacker den med :)

Ny vecka

Idag har varit en underbart härlig dag! Solen skiner och våren är äntligen här för att stanna. Jag har haft en plugga hemma dag idag men tappade bort plugglusten lagom runt 12 tiden, så som det brukar vara ;) Pluggar som bäst på morgonen. Fick lite sällskap av kärleken och det blev en kaffe ute i det fina vädret ute på altanen. Mys<3 Mer än så har jag inte hunnit med idag och jag ska strax bege mig mot Turion för att träna lite step!
Resten av veckan händer det grejer! Det blir lite skola och på torsdag bär det av till Polen med tjejerna. Ser fram emot en helg med mycket skratt, nya upplevelser och trevligt umgänge :)

Drömmer mig bort

Istället för att plugga som jag just nu borde göra, så drömmer jag mig bort till vinterns resa. Vi har lite funderingar på Koh lipe i södra thailand och jag kikar runt på olika sidor om ön.  Kikar på lite olika boenden och bilder från dess vackra ständer och jag hade inte tackat nej till att starta dagen med en frukost såhär.