Hollywood universal studios

Imorse åkte vi förväntansfulla i för en heldag på universal studios! Jag är fortfarande som ett litet barn när jag ja gå på nöjesfält och det riktigt spritter i hela kroppen av allt roligt som väntar. Vi hade köpt ett front of the line pass, som innebar att man fick gå föra i kön på alla attraktioner och det var lätt värt varenda krona! Vi behövde inte vänta mer än en minut vid någon attraktion utan gled för i de 60 minuters långa köerna hela tiden. Vi började med att gp genom parken till en studio your. Där fick man sätta sig i vagnar och åka runt i 45 minuter och titta på alla uppbyggda scener som är med i många av filmerna som görs. Riktigt häftigt att se där de filmade tex tillbaks till framtiden, desperate housewifes, grinchen, war of worlds, fast and the furios, kingkong, jurassic park m.fl. 

Vi åkte alla attraktioner och de var sjukt bra gjorda simulatorer, med häftiga effekter och överraskningar. Jag är nästan helt säker på att jag satt brevid en kändis i jurassic park åkturen! Han som spelar Chow i baksmällanfilmerna! Annars var han sjukt lik! 

Vi gick även på tre olika shower för hur man gör alla olika specialeffekter i filmerna, en djurshow där de visade upp hur de tränar djur som är med i filmer , och en waterworld show med massa häftiga stunt och pyroteknik. Riktigt intressant att se hur allt fungerar och hur mycket jobb det ligger bakom. 

Nu är vi helt slut i kroppen efter en heldag där trots att vi inte behövde köa någonting under hela dagen. Sjukt nöjda med vår dag och det är ett måste om ni besöker los angeles.
























Kommentarer
Postat av: Majsan

WOW! Vilken dag ni haft! Jag blir lätt lite avundsjuk ;)

Kram

2014-07-12 @ 06:05:00
URL: http://vardagstankarna.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0