Surtant!!

Idag tappade jag hakan när vi gick på utflykt med barnen på förskolan. Vi var 16 barn och tre pedagoger. Barnen fick gunga, leka i det stora tåget och åka ruschkana och vi hade super trevligt. Ett barn står vid en av gungorna och skriker att det vill gunga. En av pedagogerna säger att nu kan vi göra nått annat, för vi har redan gungat så mycket. ( vi måste juh hinna med att vara med alla 16 barnen) Jag går fram till barnet och föreslår lite andra saker vi kan göra tillsammans några barn. Brevid står en äldre tant, med vad jag antar är sitt barn barn och slänger ur sig: men snälla nån låt barnet gunga! Kom du kan gunga här hos ( barnetsnamn). Det vill inte barnet och blir ledset istället för nu vill hon gunga ännu mer eftersom hon fick gunga för tanten. Jag sätter mig på huk och förklarar för barnet att vi redan har gungat så länge och att vi kan gå och leka med de andra barnen en stund. Då utbrister tanten med riktigt tråkig ton: men va e de för fel på er låt barnet gunga om hon vill!... Jag kokar inombords, varför lägger hon sig i?! Hon kom precis och har inte sett att vi redan gungat en längre stund och har man 16 barn att ta hand om så fungerar det tyvärr inte riktigt på samma sätt och måste hinna me att se till att barnen inte slår sig när de åker ruschkana, inte rymmer då alla 16 ofta springer åt lite olika håll och det finns biltrafik i närheten eftersom förskolan ligger i stan . Jag försöker lungt förklara för tanten att vi redan har gungat en längre stund och att vi ska gå å leka med de andra. Då säger hon: va e de för fasoner, jag hade aldrig velat ha mina barn på er förskola!

Jag tappade hakan! hur kan man uttala sig på det viset om något man inte har att göra med?! Jag hade sån lust att 7,säga nått riktigt taskigt till surtanten!!!! Så fruktansvärt irriterad blev jag, men jag bet mig i läppen, sa bara: Ne ne. Vände ryggen till och tog barnet i handen och gick och lekte med de andra barnen...

Jag blev riktigt ledsen och arg av det hon sa. Hade hon själv haft 16 barn att hållakoll på tror jag inte hon hade varit lika kaxig! Jäkla surtant!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0