Näsoperation

Idag på jobbet fick jag utföra en näsoperation på ett av barnen på förskolan. S kom springade " J har stoppat upp en pärla i näsan!!! Jag vet inte hur vi ska få ut den" Jag rusar dit och tittar upp i J:s näsa och mycket riktigt där sitter en stor pärla långt upp i näsan. Min första tanke var, hur fasen ska vi lyckas få ut den, men sedan tänkte jag att det kan väl inte vara så svårt, bara den inte åker längre in. Jag sprang och hämtade en pincett i förstahjälpen lådan, rusade tillbaka och tog mig en titt upp i näsan igen. Om jag för upp pincetten är den nog precis så stor att den kan greppa pärlan och jag kan försöka dra ut den lite försiktigt. J höll sig väldigt lugn sån tur var och jag klämde åt runt J:s näsa precos ovanför där pärlan satt så den inte skulle kunna åka upp längre och efter några försök lyckades jag få ut den! Hurra!! :D Lite läskigt och spännande på samma gång! Tur att det fick ett lyckligt slut. Undra om Madicken varit inspirations källan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0