Phuket

Tänkte jag skulle fortsätta med min thailandsberättelse, helt glömt av det och kanske tycker ni som läser att det hade vart kul och läsa om?

Första dag/natten på Phuket spenderade vi på Karoon beach. Stranden var jätte fin med sand som knarrade likt potatismjöl under fötterna, men den var alldeles för turistig för min smak och det kunde lika väl varit en strand vid medelhavet. Det var trångt mellan solstolarna och det var fullt med folk! På kvällen spelade vi äventrsgolf på dinopark och åt en otroligt god middag på en lite finare restaurang som hette Two Chefs. En svenskägd resturang med mat från himmelriket! Efter all thaimat var det gott med lite fläskfilet och potatisgratäng ;)









Hotellet vi bodde på var ingen hit, luktade mögel, toalettsitsen hade spruckit, när man tvättade händerna i handfatet rann vattnet ut på undersidan ner på fötterna. Och inte nog med det så spökade det! Haha. Mitt i natten satte tv:n på sig själv från ingenstans medans vi låg och sov. Dagen därpå bokade vi ett nytt hotell på Kamala beach istället. Hotellet var nybyggt och kanon fin och frächt för en mycket billig penning! Där kan jag lätt tänka mig att bo igen. Städerskan var underbar och försökte hela tiden kommunicera med oss så gott hon kunde. Hon förklarade att hon gillade oss väldigt mycket, men hatade ryssarna vi bodde granne med :P

Kamala är mycket mysigare än Karoon, med en liten strandpromenad med restauranger vid vattnet. Stranden var fin även om det var mycket solstolar och turister, men inte alls i samma utsträckning som på karoon beach.
En kväll tog vi en Tuk tuk in till patong för lite shopping, converseskor för 200 kr st och Tobias köpte en panflöjt? haha han lyckas alltid köpa saker som han aldrig använder, men han tycker det är roligt ;)








Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad bruna och fina ni är! Vi får styra upp en resa när vi har jobb osv! Puss

2012-03-13 @ 10:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0