Machine Gun Preacher

Igår hade jag och Tob en riktig mysdag <3 Med tvätt och städ och film. Den första filmen vi såg var Machine Gun preacher. Lät som en dålig titel, men jag blev ändå övertalad till att se den och jag blev glatt överraskad! Det var en otroligt gripande film och blödig som jag är grät jag en skvätt då och då. För alla ni som har sett videon om Kony, handlar denna filmen om en man (gerard butler) som går från att vara gangster till att helt plötsligt få en helomvändning och vill göra goda gärningar i världen istället. Han reser till sudan och får se en helt ny del av världen. Han får se hur byar bränns ner och barn som blir föräldralösa, barnsoldater, och bevittnar ett barn som råkar springa på en mina och sprängs till döds. Han vill hjälpa alla dessa barn och bestämmer sig för att starta upp ett barnhem i sudan. Filmen är baserad på en riktig historia, vilket gör det ännumer verkligt och man vill bara åka dit själv och göra någonting!
Se denna filmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0