Medaljongsjukan

Då har man gått å fått medaljongsjukan. Låter finare än va det är kan jag säga haha. Började för nån vecka sedan med ett stort utslag på vaden, tänkte inte mer på det eftersom det inte kliade. Men nu under veckan har fler och fler små utslag dykt upp på armar, lår, mage och rygg (tack och lov inga i ansiktet) så ringde till sjukvårdsupplysningen för att höra va det kunde tänkas vara. Jodå när jag förklarade hur det såg ut viste hon direkt att det var Medaljongsjukan. Utslag som kan dyka upp hos barn eller yngre vuxna på våren eller hösten (skönt att veta att jag klassas som yngre vuxen fortfarande) haha. Det smittar inte och kliar inte och det finns inte heller något man kan göra för att bli av med det, utan man får vänta ut det, vilket kan ta mellan 6 veckor och 3 månader! Haha så nu får jag gå runt och se ut som en prickigkorv! Yehooo! Men ska va glad att det inte va nått värre. Har man fått det en gång är det i princip ingen risk att få det igen. Då har man det avklarat på sjukdomslistan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0