24 Juli 2012 - Gick han ner på knä...

Tisdagen den 24 Juli, på vår fem års dag hade min kärlek storslagna planer. Han lurade iväg mig, oventandes om vart jag skulle eller vad vi skulle hitta på. Det enda jag visste var att vi skulle vara borta över natten. Efter en 40 minuters biltur var vi framme vid Falkenbergs Strandbad. Det var strålande solsken och en av sommarens varma dagar, stranden var packad med strandbadare och det var beachvolleyturnering på stranden, så det var fullt av folk överallt. Det visade sig att vi skulle övernatta på hotellet. Vi hade tur och fick våra rum direkt. Rummen var jätte fina och på sängens fotända låg morgonrockar och badtofflor, men det bästa var ändå utsikten ut över stranden och havet. Sedan visade det sig att detta inte var det enda som Tobias hade fixat utan han hade bokat ett fyra timmars långt spa paket som vi skulle göra en timma senare. Vilken underbar man jag har! Vi lämnade väskan och gick ner en sväng på stranden och köpte oss var sin glass och njöt av sol och strand en stund innan det var ags för Spa.
 
Vi bytte om till badkläder och tog på oss morgonrockar och badtofflor för att gå ner till Spat. Där fick vi sätta oss ner i stora mörka skinnfotöljer och vänta in ett annat par som hade bokat tid samtidigt. Under tiden bjöd personalen oss på mouserande vin och det känndes otroligt lyxigt att Tobias fixat allt så himla fint. Det visade sig att de andra paret uteblev och vi fick därför gå in själva, vilket vi inte var särskillt bittra över :) Hela spat alldeles för oss själva.
 
Första steget vi fick göra var att sätta fötterna i ett varmt fotbad med salt och och sedan fick man själv banka under fötterna med en Malaysisk hammare för att öka blodcirkulationen i fötterna. Underbart! Därefter fick vi lägga på en djuprengörande ansiktsmask och gå in och sätta oss i en ångbastu för att den skulle verka på bästa sätt. Vilken härlig känsla att sitta där ensamma och bara kunna njuta av varandra och lugnet. Efter ca 15 minuters bastu fick vi torka av ansiktsmasken och gå vidare till nästa steg. Ispeeling! De hade en stor behållare med krossad is som vi fick ta och skrubba varandra med. Svinkallt men ändå härligt! Sedan fick vi gå vidare in i en torrbastu med aromatiska dofter, som var mycket varmare än den första. Det tog inte lång tid innan kylan av isen var borta och efter tio minuter i bastum fick vi krypa ner i en pool med 40 gradigt vatten. Jag skulle nästan kunnat somna där vi låg och guppade men efetr en stund slussade spapersonalen vidare oss till Hammam delen. Jag och Tobias fick turas om att skrubba varandras kroppar med tvätthandskar och speciell tvål innan vi fick gå in i Hammam bastun. Än var det inte slut och där inne var ett stort kärl med lera där meningen var att vi skulle smeta lera på hela kroppen. Vi fick hjälpa varandra och tillslut var vi som två bruna små lergubbar. Det var så himla roligt och jag hade gärna stannat i den delen ännu längre! Leran fick verka en stund och efter att ha sköjlt av våra kroppar fick vi smörja in oss med välgörande oljor. Hela spa upplevelsen var otrolig och något som jag varmt kan rekomendera. Därefter fick vi ta på oss våra morgonrockar igen och gå in i relax rummet. Ett stort rum som var format som en båge där stora sängar med massor av fluffiga kuddar som stog på rad och i centrum av rummet var en tre meter bred öppen spis. Även här var vi helt ensamma första stunden och vi fick plocka åt oss turkiskt te, skorpor, nötter och frukter på en liten bricka som vi kunde ta med oss till en av sängarna. Kan det bli mer romantiskt!? Där låg vi och åt och drack gott och njöt av värmen från elden. Slumrade till en stund innan det var dags för ett sista bad i en pool med utsikt över strand och havet. Tobias hade fixat allt så fint och jag njöt av varje sekund. Jag kunde inte fått en finare femårs dag <3 Trodde jag ;)
 
Vi gick och bytte om och tog en liten prommenad längst stranden. Där satte vi oss och drack lite öl i den stekande värmen innan vi skulle äta middag. Tobias hade förbokat en trerätters middag på hotellets restaurang ! Vi fick jätte bra platser på uteserveringen med utsikt över stranden, havet och en fantastisk solnedgång. Maten och vinet var kanongod, men tyvärr blev det lite strul och vi fick vänta väldigt länge mellan rätterna, men det kompenserade personalen med att bjuda oss på vin och vi hade juh inte bråttom någonstans och vi kunde inte ha det bättre där vi satt ihopkurade under en filt och tittade på solnedgången. Vi satt och prata om att vi skulle dansa när vi kom tillbaka till hotellrummet och när vi betalat och druckit upp återvände vi till rummet, Tobias satte på Stay another day - East 17 och där stog vi och dansade, kysstes och kramades i ett helt lyckorus av att dagen hade varit så himla perfekt och den kunde inte blivit bättre på något sätt. Plötsligt går Tobias ner på knä och jag börjar skratta och gråta av lycka när jag inser va som är påväg att hända. Tobias frågar om jag vill förlova mig och sätter en symbolisk ring på mitt finger. Självklart säger jag ja och jag kunde inte vara lyckligare och jag fortsatte att skratta och gråta av lycka om vartannat. Allt var helt perfekt och Tobias kunde inte gjort det på något bättre sätt <3 Det finns ingen annan jag vill dela mitt liv med än honom. Älskar dig nu och för alltid<3
 
24 Juli 2012 - Dagen då jag och min stora kärlek förlovade oss <3
 
(Tyvärr hade jag inte med kameran under spa vistelsen men jag lånar dessa bilder från deras hemsida www.strandbaden.se )
 
 
 Och här nedan kommer mina privata bilder :) Det är inte så många eftersom jag hade det så himla fint att jag inte tänkte på att fotografera, utan passade på att bara njuta av dagen
 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Vackert! Ni är fantastiska.

2012-08-02 @ 21:06:45
Postat av: madde

Naaw va underbart de låter och vilken man du har!! Grattis till förlovningen. :)

Svar: Tack!! :)Ja han är helt fantastisk :) Hoppas att allt är bra med dig? :) Kram
Susanna

2012-08-02 @ 23:34:25
URL: http://linkan88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0