Perenthian Island Malaysia

Detta inlägg tillägnar jag min kära vän Hanna :) Vi diskuterade lite resemål i Asien och kom in på underbara Perenthian island i Malaysia som jag var på 2008 och Hanna blev genast lite sugen. Tänkte därför lägga upp lite bilder därifrån så ni kan kika på :)


Jag och syrran på väg med båt till Perenthian från fastlandet, kan båtturen tagit ca 40 min kanske?


Stranden man anlände till


Efter en blöt båttur landade vi på en mycket vacker liten ö utan trafik eller större vägar. Det blev en 20 minuters promenad på smala stigar genom djungeln för att komma till den finare stranden på andra sidan ön.


Men det gäller att se upp för i djungeln fanns det spindlar ;)


Efter 20 minters promenad med tung packning var vi äntligen framme på Long beach (tror jag den hette)
Där vi bosatte oss i en enkel liten bungalow. Dock fanns där endast elektricitet på kvällarna och tillgången till vatten var begränsad har jag för mig.



Här har ni utsikten från vårt hostel. Inte fel vy att se ut över när man käkar scrambled eggs på morgonkvisten.


En underbart vacker strand med mycket få turister




Dagen därpå blev det en snorkelutflykt som är en upplevelse jag sent kommer glömma. En underbar instruktör? vid namn Awi som fick oss att simma tillsammans med jätteskölpador, revhajar och massor av vackra fiskar.Vi hittade även nemo












Vi stannade till vid en underbart vacker strand som jag har för mig hette coral beach
Här började det dock ösregna så vi fick snabbt återvända till startpunkten. Regnet slutade inte att upphöra på flera dagar och har därför inte fler "vackra" bilder över ön. Pga av regnet och de stora vågornakunde vi inte ta oss från ön på ett par dagar. Men det var en underbar upplevelse såär i efterhand och jag hade gärna återvänt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

åå jag och kicki vill åka!!! tack vännen jag ska så åka dit =)

2011-05-26 @ 13:36:48
Postat av: Marremurr

Bilderna ser underbara ut men jag minns ön som mkt skräckfylld. Minns du att vi försökte betala båtchaffisarna och be dem köra över oss till fastlandet men de vägrade. Jag minns även mkt tydligt när vi sitter och spelar kort med några oklara fransmän i regnet och Fia ser ut som en skogshuggare. Dags för ett nytt äventyr Suss! Längtar tillbaka :)

2011-05-26 @ 13:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0