Lördagmorgon

Jag stiger upp i sommarstugan och välkomnas av en blå himmel, strålande sol och dagg i gräset. Jag och Tobias tar en tur till affären i väntan på att Maria och Linus ska vakna. Vi köper nygräddat bröd och återvänder hemmåt för att förbereda frukosten. Äggen är kokade, kaffet har jag redan börjat smutta på där jag sitter och steker mig ute på altanen. Nu väntar vi bara på att härskapet ska vakna så vi kan äta lite frukost och sedan bege oss ner mot stranden. Igår öste regnet ner och det blev en tur på stan innan vi mötte upp Maria och Linus på stationen. En sväng till Ica för att i handla lite mat blev det och Linus kom med den strålande iden att äta kroppkakor! Inget jag hade prövat förut men jag gillar att prova nya saker. Killarna tog över köket, medans jag och Maria smuttade på lite vin. Kroppkakorna var mycket goda och absolut något jag kommer äta igen. Kvällen avslutades med ett parti rummy och en omgång monopol som avslutades vid klockan två på natten då ingen hade vunnit. My ket trevlig dag och gissar att idag blir minst lina trevlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0