Flashback

Det är torsdag och solen skiner och livet känns allmänt gött idag :) Tog mig friheten att hoppa över seminariumet idag. Pluggat hemma istället och jag har iprincip suttit i böckernas värld ända sedan jag vaknade imorse. Läser faktiskt en intressant bok om hur tjejer förväntas bete sig och hur dem är, fördommar om hur tjejer beter sig, att de beter sig olika beroende på vilket gymnasieprogram de går på och jag känner igen så mycket av det som är skrivet och jag nästan försvinner tillbaka i savannbyxornas och buffaloskornas värld ;) Hur vi samhäll eknomi människor som gick på donner uppfattades som pluggisar och "hade märkeskläder". Medans det på andra skolor gick folk runt i myskläder och skolkade titt som tätt. Kul att tänka tillbaka på hur man såg på folk och vilka uppfattningar folk har om andra.

Forskningen till denna boken gjordes när jag själv gick på högstadiet och det får mig att minnas alla sjukt konstiga lektioner och hur konstiga saker vi hade för oss. Tex på mattelektionen när en viss lärare slängde en stol i golvet för att få tyst på klassen, eller när vi alltid dök upp för sent på en viss persons mattelektioner pga att vi hade håltimma innan och alltid åkte till backaplan för att kika i affärer och käka på mc donalds, men han var alltid lika förstående med glasögonen på sned.

Eller när vi hade musikprov och satte upp papprena vi hade prov på, på väggen brevid och kollade upp svaren undertiden som vi skrev provet :P Eller hur vi under en So lektion när vi hade duvan som vikarie övertalade henne att vi alltid får sitta i datasalen och vi sa att vi skulle gå i förväg dit men hela klassen sprang hem istället ;) Eller när en av killarna i klassen under en svenska lektion, låste ute en viss person på taket. Haha Jo visst hade man en hel del hyss för sig, men ändå var vi de duktiga pluggisarna till tjejer :)








Kommentarer
Postat av: Josefin

haha den där sista bilden är INTE okej! ;) Tänk på att dom kan hamna överallt på Internet :)

2011-01-27 @ 17:46:24
URL: http://josefinsmagasin.blogg.se/
Postat av: fia

Hahahahahahaha, jag skrattar så jag dör. Älskar Jossans tröja (?) på sista bilden

2011-01-29 @ 15:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0