Tisdag

Idag är det visst lucia insåg jag efter att ha läst folks uppdateringar på facebook. Jag har ingen julkänsla för fem öre i år, men det har väl delvis med att göra med att jag inte orkat sätta upp några julsaker hemma i lägenheten. Inte ens en liten adventsljusstake! Vädret bidrar inte heller till någon vidare julstämning måste jag erkänna. Men den årliga adventsfikan hos farmor har jag varit på och fått lite julstämning och vi fick lite julmat hemma hos Tobias mamma i lördags. Knaprat på några pepparkakor har jag juh med förståss och bakat julgodis, men ändå finns ingen julkänsla. Är nog för att det enda jag tänker på är resan nu. Tjötigt för er att lyssna på jag vet, men nu har man längtat ända sedan vi bokade i mars och nu, på lördag, bär det äntligen av. Så mycket som ska fixas, köpas, räkningar som ska betalas innan man åker, julklappar som ska köpas, pengar ska växlas, väskan ska packas, tvätten ska tvättas, plugg som ska göras, saker som ska fixas för vår lilla Gizmo som ska få flytta in hos Emelie och Cissi medans vi är borta. Ja jag har en del att stå i tills vi ska åka, men sen är det total semester i tre veckor. På väderkartan ser inte vädret någe vidare ut i Krabi när vi anländer, regn och regn. Men det är iaf varmare där än här. Nä nu har jag tjötet färdigt, måste plugga vidare inför dagens litteraturseminarium!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0