Helgen i Gdansk! Första dagen

Vilken underbar helg jag har haft med mina fina tjejer! Ett glatt möte på gdansk flygplats där Jag, Josefin, Frida och Anna mötte upp Maria, Fia och Lina som flög från Malmö. Det blev en taxi till Zappio hostel där vi skulle bo de kommande dagarna. ca 105 kr natten och det var helt okej ställe med trevlig personal! :) Det blev en snabb kik på rummet och sedan blev det en promenad längst med kanalen för att leta efter någonstans att äta middag.


Mitt, Annas, Josefins och Fridas rum på Zappio hostel

 Vi hittade till slut en mysig fiskrestaurang där vi fick ett eget rum perfekt för 7 pers! Frida jublade!












Vi lyxade till det med ostron till förrätt! 8 PLN kostade dem stycke(ca 20 kr). Det var en upplevelse och första gången för de flesta av oss. Ostron var speciellt och troligen ingenting jag kommer beställa igen, men roligt att ha prövat! Till Varmrätt blev det en fisksoppa som smakade fisk! Mer än så var det inte och jag var lite smått besviken på huvudrätten. Efterrätten däremot var underbar! Varm chokladkaka med apelsinglass och körsbärs sås.








Vi satt på restaurangen i flera timmar och njöt av maten och gott vin. Mycket att ta igen och vi satt och pratade om allt och inget fram till att tröttheten gjorde sig påmind och det bar av tillbaka till vårt hostel för att orka med kommande dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0