Nikon d5000 VS Canon EOS d500

Jag har juh länge velat ha mig en systemkamera men det är lite svårt att veta vad man vill ha eller ska ha eller behöver i kameraväg. EN riktig djungel med andra ord. Ska man ha en Nikon eller Canon? Det står lite mellan Nikon d5000 eller en Canon eos 500d? Ni som har erfarenhetar av dessa får gärna komma med en kommentar om vad ni tycker om eran kamera! Hittade ett grymt nikon packet för 9990 kr innehållande två objektiv och en blixt :) Jag behöver verkligen lite vägledning och jag har syrran lite som hjälp som ska fråga på jobbet men alltid bra att ha era åsikter som använt er av nåon av dessa?? :)


Eller ska man ha en Canon med ett objektiv, med väska och stativ för 8090kr??


Kommentarer
Postat av: Anonym

EN Nikon d90, den är grym, äälskar den:) Har en D40 också:)

2010-01-18 @ 12:42:23
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Anonym

du kan få lika fina bilder med en billiga, jag tycker många är för "kamera-fixerad", kom ihåg att det är inte kameran som tar bilder, allra minst när det gäller en systemkamera och alla finesser... det är DU som tar bilderna:)

2010-01-18 @ 13:48:11
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0