Näktergal

Idag har jag haft en underbar dag i skolan, med dans, ukulele spelande och träning hos vår kära sångpedagog BO- Urban! Där fick vi först träna upp våra röster med lite uppvärmningsövningar. Stöna, skrika och frusta haha och det låter sjukt roligt kan jag lova. Sedan fick vi var och en leta upp en låt som vi gillade som vi sedan skulle sjunga solo inför de andra 4 i gruppen. Mitt låtval blev Den sista morgonen med Niklas strömstedt. När jag släppte ut min röst och sjöng ut fick jag förvånande blickar och sedan kommentarer som "-Susanna! Vad fin röst du har jag hade ingen aning om att du kunde sjunga! " Gud vad glad jag blev av att höra det från någon som är mer musikalisk än mig. När jag sedan fick sjunga den igen  satt hon med tårar i ögonen. Jag fick jag till och med henne att fälla en tår för att hon tyckte det var så vackert. Jag börja nästan gråta själv av både förvåning och av lycka att min röst kunde beröra någon så mycket. Jag blev själv alldelles rörd av att någon kunde tycka att det var så fint . Idag är första dagen då jag faktiskt tror på att jag kan sjunga bra.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Det tvivlar jag inte på. Roligt att locka något till tårar! :) Och när får jag höra din vackra stämma på riktigt? :D



Du får ha lite konsert snart.



Puss

2010-04-14 @ 21:26:30
URL: http://josefinsmagasin.blogg.se/
Postat av: Frida

Men det har vi vetat lääänge! :) Puss

2010-04-14 @ 21:42:45
URL: http://mittlivmedviggo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0