Underbar helg!

Nu är det tisdag och jag är som vanligt kass på att skriva här nuförtiden! Fy mig! Jag och älskling har haft en riktigt underbar helg i köpenhamn, det kunde inte bli mycket bättre! Mysig tågresa ner på 3,5 timma, där man fick beskåda soluppgången, ROmantiskt javisst haha ;)


Tåg utsikt ca kl 10 i skåne

 I bedårande solsken anländer vi i storstaden och hittar snabbt till hotellet. Lite tidiga som vi var kunde vi inte checka in direkt när vi kom, så det blev en tur på ströget som låg ett stenkast från hotellet. Många affärer senare var vi trötta i fötterna och kl 2 på dagen avnjöt vi en dansk kall pilsner! Det hör juh till ellerhur? ;)

På kvällen blev det en promenad bort till nyhavn i kvällssolen. Mysigt värre! Vi beställde entrecot med beasås och potatis, men fick istället oxfilet med pepparsås och pommes?! Då vi klagade och sa att de var inte vad vi beställt försökte hovmästarn att övertala oss att enrtecot på danska ör desamma som oxfilet? Hmm men såsen och potatisen då? Aja dom ville inte erkänna sitt misstag, men tobbe och jag åt det vi fick, oxfilet är juh inte fel heller. Orka vänta 30 minuter på ny mat när man är as hungrig!


Nyhavn


Glad & hungrig på Skeppar krogen

Under lördagen blev det lite mer shopping(för tobbes del) och en god lunch på en mysig bakgård till ströget, i strålande sol! Njutbart! Kvällen spenderade vi på tivoli, men det blev inget åkande. Lite spel och en pilsner tillsammans med pensionärer fick duga bra! Vi hittade en jätte mysig resturang som hette Zirup som låg på en parallelgata till ströget, med den godaste maten!! Mmmmmm va gott det var! Rekomenderar jag helt klart om ni ska dit!


Avnjuter en grekisk sallad

Sista dagen åt vi av den underbara hotellfrukosten och jaaa dom hade wienerbröd!! Gott!


En underbart lyckad helg med älsklingen! Kärlek!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0