Taklampor i glas = Livsfarligt!

FÖrut när jag stog och kokade lite nudlar för att få i mig lite lunch, hör jag plötsligt världens smäll i hallen och därefter världens explosion av glas! VA i helvette kastar dom in genom brevlådan tänkte jag!

Då ser jag att det är den gamla taklampan, som hängde där redan när tobbe flytta in, har spruckit och ramlat i golvet! I hela hallen ligger glassplitter och två delar hänger fortfarande i taket och dinglar! Det var bar att bygga sig lite öar och hoppa in till sovrummet för att hämta tobbes tofflor så man inte får glas i fossingarna, ta fram sopborsten och damsugarn och börja städa! Maten fick vänta!

De två "hela" bitarna som hänger kvar i taket får tobbe som är lite längre ta när när han kommer hem, annars är det bara att börja städa på nytt om även dom lyckas ramla ner. Lite spänning i vardagen är inte dumt!

Nu ska jag börjar skriva på mitt arbete. Åhhh va kul! NOT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0