Semester svenskar!

Har på semester svenskar på tv:n och det får mig verkligen att längta tillbaka till thailand! Tycker att programmet i sig egentligen ger lite fel bild av thailand .Eller ja det beror iof på vart man är. Phuket som dom är på är alldelles för turistit för min smak och som på programmet består nog minst 70% av tursiterna av svenskar!

När vi var i thailand pratade jag med en ille från australien eller var det var, och han undrade hur många invånare de bodde i SVerige...9 miljoner svrade jag då och han vart helt chockad! -Vaaa bara 9 minjoner, hur många är det kvar i sverige för överallt i världen träffar man bara svenskar, speciellt i thailand!

Och vi i sverige har nog en ganska stor kärlek till just thailand, det har iaf jag! Efter första gången 1998 när jag var där var jag helt frälst, värmen, stränderna och shoppingen och för att inte tala om de trevliga folket! Det fick mig att återvända 2007 och 2008 och troligen åker jag tillbaka till vintern! På något konstigt sätt känner man sig hemma i Thailand, man känner sig välkommen och alla är trevliga och verkar glada över att man som turist kommer dit!

Det är lite tråkigt att det har blivit så exploaterat som det har blivit men ännu kan man hitta fina stränder utan 100 solstolar och turister på!

Min kärlek till thailand är enorm! Saknar det så!


Kommentarer
Postat av: mindy

Härliga paradis bilder :)

2009-04-15 @ 17:46:55
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mindy

Klart att man längtar till paradiset & klimaten som finns där..Var det länge sedan du var där? o var är bilderna tagna från? älskar det landet jätte mycket.krma

2009-04-15 @ 20:08:40
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0