Uppslukad

En lördags kväll kl 23 förväntas man befinna sig ute i stadens fulla rus med ett glas vin i handen, men inte denna lördagen, denna helgen kom till att bli lugn. DÅ satt jag istället på spårvagenen hem till Tobbe från Anna. En trevlig kväll med god mat och film. FIck lånat mig en bok som skulle hålla mig sällskap på spårvagnen i nattens mörker. Nämnligen Carolina Gynnings bok Ego girl.

En bok om hennes vilda liv och jag blir mer eller mindre uppslukad från första sidan. Efter 40 minuter och några kapitel senare är man framme och är tvungen att lägga ner boken. Älskar sådanna böker som man bara längtar efter att få fortsätta läsa. Inte för att det är en speciellt spännande bok utan det är så grymt intressant att läsa om alla sjuka saker som hänt i hennes liv.

Tobias måste tyckt jag var lagom tråkig när jag började nästa morgon med att läsa och inte slutade fören jag gick där ifrån några timmar senare. Läste på bussen hem och läste när jag kom hem och inte ens ett dygn från att jag började hade boken nått sitt slut.

Ibland blir man bara helt uppslukad! Sånna böcker vill vi ha mer av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0