Gårdagen, helgen och en himlans förkyldning!

Ja så var det tisdag och hemma med världens förkyldning med hosta till på köpet. Ahh men det kan ändå vara mysigt att ligga hemma och vara sjuk ibland men jag har redan tröttnat efter en knapp dag!
Ändå tvingar jag mig till att vara hemma imorgon me eftersom det säkerligen är bättre att tråka ut sig en dag till och bli lite friskare istället...



Gårdagen på jobbet var bannemej inte att leka med, pallrade mig till jobbet trotts att jag egentligen borde legat hemma och kurera mig och möts utav en whitboard tavla som säger att hela personalstyrkan i min klass är sjuka!
Jehoo what a day det skulle bli! Möts av att eleven jag fick ha hade bajsat ner sig i taxin det första han gjort, så det var bara att springa in i duschen med honom. Får sån tur hjälp av 3 personal ur andra klasser att hjälpa mig hålla reda på mina kära elever..... men ändå måste man lyckas vara på  5 ställen samtidigt! kan vara jobbigt värre för en liten suss förkylda hjärna....

När man äntligen får rast knackar det på personalrummet och jag måste till att lämna min lunchmat för att samtala lite med en elevsförälder som kommer på besök för att lämna medicin.... 20 minuter senare fick ja hastigt slänga imin mat på 5 minuter och sedan var den rasten slut... då kommer man tillbaka och får den fina nyheten....

-A har råkat bita M riktigt hårt i handen, han har ett stort bitmärke! Vi får ringa föräldrarna!
Att inte någoting kan bli rätt denna dagen!

SUck suck... ja tog mig igenom den trots allt och sedan var ja tröttre än tröttast och mer förkyld än den mest förkylda!



Har istället tillbringat min dag med att lägga in lite nytagna bilder från helgen bravader och mysiga stunder!
Att kvällen skulle bli såpass galen var det ingen som kunde ana... men är ganska bekräftat av mitt lilla fylle inlägg här nedanför... förhoppningsvis kommer snart videon upp me !

        



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0