Julshopping, Nej tack!

Vilken regnruskig lördag! Eftersom Tobias skulle till farmor, Frida skulle till ullared, Jossan skulle plugga eller var det var och Anna skulle plugga VS åka till stallet och lillasyster yster jobbade fanns det inte många som kunde göra mig sällskap denna lördags förmiddag!

Perfekt dag för lite julklappsshoppande och gud vad bra att vara ute i god tid tänkte jag. Spårvagnen raka vägen in till stan men ack va ja ångrade mig så fort ja skulle sätta foten innanför nordstan!

Folk, folk och åter folk! JAg var nog inte ensam om att tänka sådär. Men va tänkte jag med egentligen! Helgen efter löning och dags för julklappar! Ingen bra kombo om man vill shoppa utan att behöva stressa. Jag förstår inte vad det är med folk. Dom armbågar sig fram, slänger sig över samma galge man står och håller i, köar i den 50 meter långa bankomatkön för att få ut sina pengar.

Själv som den shoppoholic man är klarar inte ens jag av dessa kaotiska tider i affärerna. Mycket folk, genomsvett för att man har tusen lager med kläder, halsduk och mössa för att det är så förbannat kallt ute! Men när man väl kommer in svettas man som en gris, folk som stöter till ens väska så man får kolla hela tiden så att plånboken e kvar, nej gud nej det här med stressig julshopping är inget för mig!

Blev inte mycket till julklappar till fler än till mig själv...... Super fina underkläder och kneehigts!

image19

MItt lördagsgodis det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0