Krabi, Ao Nang

Efter en lång resa med flyg till Berlin, 10 timmars väntan på Berlins flygplats, 12 timmars flygresa till Bangkok, byte till nästa flyg till Krabi så var vi tillslut framme. Vi blev upphämtade på flygplatsen och landade tillslut i Ao Nang på J hotell. J hotell var kanon bra! Bra läge, nära centrum och strand, fina rum och man hörde inget av trafiken. Det enda minuset var väl utsikten från balkongen som var in i en betongvägg på huset brevid, men det var bra boende för en billig penning!

Eftersom det var eftermiddag när vi kom fram plockade vi fram badkläderna och gick genast ner till stranden för ett första dopp! Underbart! Och känslan av semester började infinna sig. Efter en dusch gick vi ner för att kolla in "staden" och för att äta riktigt god Thaimat! Sist jag var i Ao Nang fanns det ett ställe, med plaststolar och bord, där jag åt den godaste Massaman Curry grytan jag någonsin ätit och lyckan över att vara där igen var stor! Var lite rädd för att ha för höga förväntningar, men till min lycka, var det precis samma goda Massaman som jag fick denna gång nästan 5 år senare! Ska ni till Ao Nang så förklarar jag för er vart den ligger ;) Maten var så stark att Tobias nästan började gråta ;) Därefter blev det såklart en banana pancake, en bucket och några chang för att inviga Tobias i Thailands läckerheter! Det ledde till storshopping för Tobias som slutade med fin fina Thaihattar (som man egentligen undrar, vem fan köper sånna?! Jo sånna som Tobias) och en såndär groda som alla jobbiga försäljare går och spelar på ;) Det tyckte Tobias var en bra investering!











Dagen därpå blev det en dagsutflykt till Railey beach. En vacker strand 10 minuter bort med båt. Blekast i Krabi låg vi och lapade sol hela dagen och på kvällen blev det faktiskt samma middag som första dagen ;)! Man får juh passa på! Denna dagen gick även min systemkamera sönder :( Jag var förtvivlad men sån tur var hade vi den lilla kameran med oss. Inte lika bra bilder, men iaf.







Sista dagen i Krabi tog vi en longtailboat till Pra Nang Beach, som är rankad till en av världens vackraste stränder. Visst är den vacker, men det är alldelles för mycket folk där tyvärr. Mysigt är att man kan köpa lunchen från en av de longtailbåtar som står uppradade på stranden. God mat till en billig penning(Pad Thai ca 50 bath= ca 10 kr). På kvällen blev det ytterliggare shopping, en Oil massage och grillbuffet. Ät så mycket du vill för 280 bath = ca 60 kr. Ganska billigt! ;)






Kommentarer
Postat av: Frida

roligt att läsa om hur ni haft det och vad ni gjort!

2012-01-11 @ 22:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0