The Hunger Games

Jag har ett boktips till alla er som gillar att försvinna i en annan värld för en liten stund. The Hunger games är en triologi som jag blev tipsad om av Hanna och Kicki. Jag beställde alla tre böckerna och från första sidan var jag helt fast. En jätte bra story där varlden är uppdelad i 12 distrikt. De rikaste och domenerande distriktet annornar årligen ett så kallat Hunger Game. Två personer, en pojke och en flicka, dras ur varje distrikt som ska tävla för sin överlevnad. Det blir satta i en uppbyggd arena och det är bara en som kommer levande där ifrån.
En gripande historia som har fått mig att både skratta och gråta om vartannat. Under ca en evckas tid var jag som uppslukad av böckerna och nu när jag har läst färdigt dem så känner jag mig tom och det är nästan så jag saknar karaktärerna i boken. Nu längtar jag till den 23 mars då boken ommer ut som film på bio :) Här har ni trailern!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0