Främmande man erbjuder skjuts...

Igår var jag och tränade själv på Friskis i Eriksberg. När jag gick därifrån var det en man i 50-60 års åldern som höll upp dörren för mig. Jag tackade så mycket, men på något vänster råkade mannen stöta till min arm. Han bad om ursäkt och jag sa glatt att det inte var någon fara. När vi gick ner för trappan fortsatte mannen att prata med mig.

- Jag hoppas inte du tror att jag är en såndär våldsman. Jag är ingen våldsman som slåss, fortsatte mannen.
- Nejdå, det tror jag inte, det är abolut ingen fara, svarade jag.
- Va bra för jag vill inte att du ska tro att jag är en våldsman. Har du bil? Eller hur tar du dig härifrån Frågar han.
- Nej, jag blir hämtad.
- Jaha va synd, jag som hade tänkt att erbjuda dig skjuts.
Jag blev lite ställd och det känndes skönt att Tobias faktiskt stog utanför och väntade på mig. Man blir lite misstänksam när en äldre man erbjuder en skjuts sådär. Han kändes som en såndär man som man blev varnad för när man var liten! Och jag hörde mammas röst i bakhuvudet - Åk aldrig med främmande människor som frågar om du vill ha skjuts någonstans!! Visst han kanske bara ville vara vänlig, men jag skulle aldrig sätta mig i en bil med en främmande man sådär. Han visste juh inte ens vad jag skulle och visst blir man misstänksam? Fick en riktigt obehaglig känsla efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0