Kho Lanta

Efter några helt underbara dagar på Koh lipe åkte vi nästan mot vår vilja iväg mot nästa stop som fick bli Koh Lanta. Båtresan där ifrån var bland de värsta jag varit med om. Vågorna var ernorma och sköljde över båten. Barnen skrek! Folk satt och spydde och det enda jag kunde tänka på var: Hur tar jag mig ut om båten skulle välta?? FLyvästerna var på och en liten engelsktalande kille skrek : We're gonna die!!! We're gonna die!! Jag hade panik inombords medan tobbe behöll lugnet, för jag kände precis så som den där lilla killen gjorde! Jag trodde verkligen att vi inte skulle ta oss i land! Skakade av kyla, eftersom man satt med dyngsura kläder i över tre timmar. Tur att flytvästen värmde lite. När vi väl var framme njöt jag av fast mark under fötterna! Stället som vi bodde på hette Lantas lodge och var en fin liten stugby nära stranden. Här njöt vi av lata dagar på stranden, mycket läsning och några turer in till centrum, Saladan. Kho lanta var nog det ställe där vi alla trivdes minst. Läget på hotellet var bra, men de var inte riktigt lika fina stränder som på Kho Lipe och det kändes alldeles för turistigt och det pratades svenska överallt! Ingen plats jag kommer att återvända till men det är kul att ha varit där :) 














Kommentarer
Postat av: Mli

Åh jag älskar myrbilden! :D Du om någon skulle ju verkligen ha ett Macroobjektiv!

2012-01-19 @ 20:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0