Det där med att plugga...

Ja nu har man gått i skolan i snart en vecka och det har varit en lugn start på terminen. Jag börjar landa i allt virrvarr om ny information om kursen, litteratur och kommande uppgifter som ska göras. Måste säga att det känns skönt att vara tillbaka och få njuta av sovmornar! Idag vaknade jag vid halv 11, vilket knappt har hänt under hela sommaren! Kommit igång med träningen denna veckan med och jag märker verkligen att jag saknat att träna. Skönt att komma tillbaka till sina rutiner. Idag har jag suttit helt uppslukad av kurslitteraturen, tro det eller ej, men har läst en bok som jag inte kunde slita mig ifrån. Åkes bok, som handlar om en pojk som växer upp på 30 talet, får engelska sjukan och därefter klassas som utvecklingsstörd. Flyttas till en anstalt för utvecklingsstörda utan att ens få en förklaring om varför han förts dit och tvingas leva där utan föräldar och syskon från det att han är 8 år. Sedan får man följa hans gripande liv och hur han tillslut lyckas ta sig därifrån. EN sann historia som jag kan rekomendera alla att läsa även om man inte pluggar specialpedagogik!

Nej nu är det dags för lunch! Hoppas ni får en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0