Manetskydd

Hejsan alla fina!
Idag har jag tilbringat några timmar i skolan med en väldigt bra föreläsning om AKK(alternativ kompliterande kommunikation). Därefter styrde jag mina steg mot apoteket. Hade nämnligen fått nys om att det finns en solskydsfaktor som även innehåller ett skydd så man inte bränner sig på maneter! Det ska även fungera mot de otroligt giftiga kubmaneterna i Thailand! Även om det inte ger ett garanterat 100% skydd så skyddar det om man är noga med att smörja in sig. Igår när jag inte kunde sova och låg och funderade på både det ena och det andra hamnade tankarna på just dessa små farliga varelser och juh mer jag tänkte på det destomer orolig blev jag att tänk om man skulle bränna sig?! Har aldrig någonsin ens sett en manet i Thailand men men har ju hört om några dödsfall där folk har brännt sig på den såkallade Kubmaneten. Nu slipper jag iaf oroa mig, men de känns som att man börjar bli gamal när man börjar oroa sig för sånna saker som man inte gjort innan, eller är det normalt? haha.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahaha va roligt! Hoppas den fungerar:) Du får inte råka ut för några läskiga maneter!

2011-12-12 @ 22:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0