Instrument byggande!

Imorse bar det av till frölunda för att ha slöjd! Mysigt med lukten av sågspån och lack osv. påminner om när man var liten och var på pappas jobb eller när man själv hade träslöjd. Konstigt, kände mig precis lika gammal som när jag sist var i en träslöjdsal, men ändå var det kanske 10 år sedan? Konstigt...

Vi fick iaf i uppgift att tillverka en trumma, med kalvskinn som vi fick spänna upp på en rund cylinder och fint blev det. Väntar med spänning på att skinnet ska torka så att det går att spela på den. Nästa vecka ska vi börja dekorera och måla den :) Kul Kul! Vi fick även göra lite andra instrument som man lätt kan göra tillsammans med barn, som tex maraccas, typ av tamburin samt en kazoo :) Nu kan jag starta en orkester där hemma! Undra om grannarna skulle uppskatta det? ;)

Trött i hela kroppen är jag efter allt filande och sågande och hamrande, och nu har jag inte mycket ork kvar. Blev upphämtad av mamma efteråt och vi for till affärn och handlade middag, jag och Tobbe ska käka här ikväll. Bra att passa på när man är fattig student att snylta lite mat från päronen ;) Nää, det är juh faktiskt väldigt trevligt med !

Nu ska jag ner och göra mamma sällskap igen! Hoppas ni får en bra fredags kväll!

Pöössss!


Kommentarer
Postat av: Ragnar

Jag ÄLSKAR dig min underbara väninna!!! Läser din blogg regelbundet så jag vet vad du har för dig där hemma!!!Glöm inte bort mig mitt fina flickebarn!!!

2009-09-06 @ 03:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0