Trafik kaos och fika i stan

Igår när man skulle hem mitt i natten tänkte jag vara lite ekonomisk, student som man har blivit, och ta spårvagnen hem ist för taxi. Hoppade på nattvagnen på avenyn men fick byta på drottningtorget. DÄr visar det sig att de går ersättningsbussar pga nått med spåren och det tar sin lilla tid, det ösregnar även såklart och jag är blött ändå in i benmärgen! Ersättningsbussen går bara till härlanda där man får byta igen från buss till spårvagn. Ut i regnet igen för att åka två hållplatser till. Jag var blöt och bitter när jag kom hem tillslut och blev åter igen påmind om varför det är så värt det att åka taxi!

Iaf så tog jag och Tobbe en promis på morgonen, detta erbjöd han såklart eftersom han senare inte hade tid för mig då de var dags att titta på skidor. ;) Japp skidor igen var det. Sedan skulle ja få skjuts till stan för att traffa lillasyster och ta en fika. Tror ni inte det var trafik kaos pga ombyggnader i tingstadstunneln! Köer i heeeela stan och folk kör som idioter står ivägen i korsnngar när vi har grönt, jaa in till stan kom jag tillslut iaf och vi tog en fika på cafe VANILJ! Mycket folk i stan eftersom det är lönehelg!

Sedan var det dags at åka den härliga turen hem. Allt var försenat pga trafikstörningar och köer, men jaa tillslut kom ja hem idag me. Ska passa på å stanna hemma resten av helgen dom bygger om!

Kommentarer
Postat av: madde

tack jo roligare när man har eget husmed än en hyresrätt:)

2009-03-28 @ 17:16:45
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0